Welcome to the fantasy land

Ladys and gentlemen! Pojkar och flickor...
Välkomna, till min sida.
Mitt namn är Mikaela Engman och jag går just  nu sista året på Umeå Internationella Gymnasium (U.I.G)
Precis som alla andra sista "ringare" måste även jag göra ett projektarbete och det är det den här bloggen kommer att handla om.
Tillsammans med min väninna och klasskompis Matilda Nilsson ska jag (vi) göra en 1 och 1/2 timmes lång spelfilm.
Jag kommer alltså under det kommande året (från och med nu) att skriva, lägga ut blider och videosnuttar för att alla er andra ska kunna få ta del av det jag och Matilda ska försöka skapa. Ni kommer alltså få följa med bakom kulliserna under hela filminspelningen och hela skaparprocessen!
Men det kan ju självklart vara bra för er att få veta lite om filmens handling om ni nu ska börja följa den här bloggen och filmutveckling. Så här kommer den... Handlingen:

"Filmen handlar om två stycken kvinnor (Roxanne och Eli) som är personlighetsmässigt varandras motsatser. Den ena (Roxanne) har jätte mycket självförtroende och är inte rädd för att stå på sig, men har väldigt svårt för nära relationer, medan den andra (Eli) är tvärtom.
Under filmens gång möts de två karaktärerna och blir väldigt goda vänner. De lär sig av varandra att få en bättre jämnvikt i livet och att väga upp sina svaga sidor.
Något som man snart inser är av yttersta börd då dolda hemligheter snart börjar ge sig tillkänna."

Detta är alltså den korta handligen till filmen, men för er som fortsätter att besöka denna sida kommer en mer detaljerad version att finnas. Samt mycket bakom filmen och mycket, mycket mer.
Tyvärr hinner jag inte ge er mer om projektet den här gången, men se gärna nästa avsnitt kl: 23.30 ikväll ;)

Fortsättning följer...
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0