Riktigt manus

Nu har jag även skrivit klart det riktiga manuset i rätt format + att jag översatt det till engelska (Thank God for Google translate)
Att jag varit tvungen att översätta hela manuset till engelska beror på min ansökan efter musik till filmen kräver detta, eftersom många som jag ska ansöka till är engelsk talande.
Min syrras kille Nick (Texas) ska få ta en titt på det översatta manuset och se om det finns eventuella oklarheter någonstans ( eftersom Google translate ibland översätter Direkt från svenska över till engelska)
Här har ni i varje fall en bit av det klara manuset:
Denna scen utspelar sig precis efter att tjejerna varit ute på krogen och Eli's kille Ricardo har fått ett olycksbådande sms från en vän som också varit där.

29. Int. Eli's och Ricardos lägenhet. Natt

 

Man hör hur nyckeln vrider om i låset och Eli kommer in genom dörren. Hon ställer ner sin väska med pepparsprejen på golvet, tar av sig jackan och börjar ta av sig skorna.

Plötsligt får hon syn på några tomma öl och vinflaskor längre in i hallen och hon fryser som till is. Det glada flinet byts ut mot ett skräckslaget ansiktsuttryck. Hon ställer nu tyst ner den andra skon och börjar stel av skräck, sakta att gå in i huset. Ricardo kommer upp bakom henne.

 

RICARDO

(Spydigt)

 

Haft trevligt ikväll?

 

 

Eli hoppar till av rösten och vänder sig snabbt om.

 

ELI

(Försöker låta samlad)

 

Åh, är du redan hemma. Gick allt bra?

 

 

 

RICARDO

(Sammanbitet)

 

Gick allt bra?

 

Slår sedan till henne så att hon faller ned på golvet. Tar tag i hennes hår så hon tvingas resa sig tillräckligt mycket för att se sms:et på mobilen som han nu kör upp framför näsan på henne.

 

ELI

(Sräckslaget bedjande)

 

Sluta! Snälla sluta!

 

 

 

RICARDO

(Skriker)

 

Ser det här bra ut för dig?

 

 

Slänger sedan ner henne igen och börjar sparka på henne. Hon skriker på grund av smärtan från sparkarna.

 

ELI

(Gråtandes)

 

Sluta! Snälla Ricardo sluta! Aaah!

 

 

Kameran zoomar sakta ut genom lägenheten och lämnar paret långt borta i andra änden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0