A pirates life for me!

Yo ho!



Eftersom filmprojektet nu är slut, men jag ändå tänkt behålla den här sidan kommer den nu mera att gå under ett annat tema.
Hädan efter kommer jag alltså inte skriva om mitt filmprojekt, utan kommer att ta upp ämnen angående film i allmänt.
D v s filmtips gamla som nya, premiärer, skådespelare och skådespelerskor, bakom kulisserna, stunts, scenografi, filmmusik, kostymer, manus och miljöer.
Detta och lite mer kan tänkas komma upp här på sidan.
Tänkte även ta och ge sidans allra första filmtips idag!

.. En film som även inspirerat sidans layout.
Hell yeah it's Pirates of the Caribbean!
Denna film är perfekt nu inför sommaren eftersom den ger en känsla av frihet och äventyr. Sedan passar den mer än perfekt in i sommartemat då den ju faktiskt utspelar sig i Caribbean! (.... kanske inte så svårt att räkna ut ;) )
Har själv tänkt att ha ett litet maraton med denna fenomenala trilogi nu innan jag försvinner iväg på semester, så ikväll inleder vi med första filmen. Jag uppmanar er att göra detsamma! :]
Någon som minns när första filmen kom? Jag minns i varje fall att det var den största filmskrällen på flera år (!) och att det var ett hett samtalsämne för alla åldrar. Minns att det även påverkade modet som kom under den sommaren och hösten! Randigt och dödskallar vart man än såg, även på röda mattan.
Själv hade jag fått en biokväll av en kompis i 12 års present när jag för första gången kom att se filmen, men jag minns fortfarande hur upprymd jag var efter biobesöket.
Sen dess har jag varit ett troget fan till uppföljarna och skaparna av filmerna :)
Min 18 års fest fick till och med gå under temat .... (pics and videos comin' right up)
Så ikväll blir det alltså första filmen:
Pirates of the Caribbean: The curse of the Black Pearl



Drink up me hearties,
Yo ho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0