Fördom

, det har hänt mycket sen jag skrev sist. Bland annat har jag valt sen senast att korta ned filmen till den första delen av manuset som även fungerar som en fristående film vid namn Fördom.
Den handlar då om hur Roxanne och Eli möts för första gången och får ett Riktigt dåligt intryck av varandra, men hur de i slutänden ändå blir vänner. Filmen inleds även med en presentation av de två karaktärerna.
Så jag har alltså skrivit om mitt kontrakt med FilmiVästerbotten till denna produkt.
Jag har även hunnit spela in det sista till filmen och redigerat klart det!!!
Redigeringen höll dock på att göra mig Galen! Hade redigerat det mesta på FilmiVästerbotten men ville lägga till ljud och den sista oredigerade scenen hemma i ett program som jag redan kunde med, eftersom jag hade lite tidsbrist att få klar filmen. (Filmen hade nämligen sin första visning nu i Torsdags på Hamnmagasinet)
I vilket fall krånglade det Järnet när jag skulle överföra filmfilen från deras dator till min egen, eftersom de har Mac och vi har PC. Total pain in the ass!



Så det blev tillslut att jag satt från 5 på eftermiddagen (då jag äntligen fått in filmen på vår dator) till 5 på natten innan filmen var klar!
Det hjälpte inte precis heller att mina småkusiner var över på middag och att jag i vanliga fall är Utnämnd ansvarig att underhålla dom.
dagen därpå kunde min film i varje fall visas tillsammans med Matildas teater, som är baserad på originalmanuset Walkabout. Stod bokstavligen och kallsvettades medan vi visade filmen... känns som att det blir en aning personligt när man jobbat med den så mycket.




Kan lugnt säga att jag inte ens förväntade mig att någon ens skulle tycka den var Bra. Därför blev jag sjukt rörd när jag fick kommentarer efter att ha visat filmen som: "Älskade verkligen introscenen",
"Mikaela, fick höra att det var du som sjöng på riktigt i filmen. Gud vad duktig du är!",
"Gud vad fin du var när du sjöng. Verkligen jättebra."
och sist men inte minst (den här kommentaren fick mig seriöst nästan att börja böla) "Jag ryser verkligen bara när jag tycker något är riktigt bra. Och det här fick mig verkligen att rysa!"

:)
Så, med andra ord: Jag är nöjd!
Hoppas att ni också ska gilla filmen. Här har ni den!
"Fördom"





(Ljudet blev tyvärr lite osynkat på vissa ställen i den andra delen, efter att jag lagt upp den på Youtube, så det får ni ursäkta.)
Vill också ursäkta att vissa inte står med i eftertexterna för tillfället. Ska fixa detta, men som sagt satt ja uppe och la till dessa 5 på natten, så min hjärna gick i snigelfart.
Vill även ge ett Stort Tack till alla som hjälpt till!
Och ett extra stort Tack till Matilda Nilsson och Josefine Egerszegi som både spelat, filmat och mycket mer, samt Sebastian Mårtensson som skickat och hjälpt mig att komponera musik till filmen.
Tack!

Det var allt för denna gång!
Fortsättning följer inte... :)
Ciao.

Kommentarer
Postat av: sayran

riktigt riktigt riktigt riktigt bra mikaela, du har gjort ett toppen jobb!! grymt vackert du sjunger oxå :) men jag vill ju se fortsättningen!!! :)

2010-05-31 @ 12:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0